Geven en delen is hot; van plant tot boek.

Het kan zomaar gebeuren. Iemand die gratis zijn planten aanbiedt. Gewoon, omdat het zo leuk is. Ook zie je steeds meer mini library's verschijnen, wat ook een ontzettend goed initiatief is.
Weet jij welke plant dit is? Ik hoor het graag!


Gratis planten

Nietsvermoedend liep ik door de binnenstad. Bij een huis hing een stukje papier en daaronder stonden verschillende planten. Je mocht er maximaal twee meenemen. Zelf gekweekt en gratis. 

Wij willen de wijde wereld in

In de tekst stond iets over dat de planten graag de wijde wereld in wilden. Hier werkte ik graag aan mee. Ik koos een stokroos en een soort lelie. Of het ook een lelie is, dat weet ik niet. Misschien kun jij me vertellen welke plant dit is? 

De planten maakten me helemaal blij. Veel meer dan dat ik het gekocht had. Heel bijzonder dat iemand de moeite neemt om dit te doen. Deze persoon draagt ook nog eens bij aan een groenere stad. Ik pakte een pen en bedankte de kweker met drie geschreven zoenen.

Mini library's

Ook zie en hoor ik de laatste tijd steeds meer over mini library's. Dit is een boekenkast(je) waaruit iedereen die geïnteresseerd is een boek kan kiezen. De boekenkast zet je bijvoorbeeld in een ruimte waar veel mensen komen. Of je hangt het aan de gevel van je huis. Pak je een boek, dan kun je deze na het lezen weer terugzetten. Je kunt ook zelf weer een boek in de kast zetten, in de plaats van het boek dat je hebt uitgekozen. Boekenruil dus. Zo deel je en maak je mensen blij. Toevallig las ik op het blog van Teunie Luijk, van Eenvoudig leven, dat haar zoon hele mooie mini library's maakt op bestelling. Het ziet er fantastisch uit! Let op: mini library's worden binnenkort een echte trend.