Zaai ook eens Phacelia

Phacelia is een groenbemester. Tegelijkertijd is het een mooie bijenplant. Dit jaar zaai ik phacelia niet als groenbemester, maar voor de sier.

http://bijlon.blogspot.nl/2016/05/zaai-ook-eens-phacelia.html



Eerder heb ik ook al eens phacelia gezaaid, maar dan als groenbemester. Eén kweekbed zaaide ik in en liet ik het verdere seizoen met rust. De bijen waren er zeker blij mee. De bloemen werden druk bezocht. Je hoorde de bijen gonzen als je in de moestuin stond. Het was een paarse "zee" aan bloemen. Mooi om te zien.

Speelt geen rol bij wisselteelt

Phacelia is eenjarig en vriest in de winter dood. Het behoort niet tot de koolachtigen en vlinderbloemigen, dus hoef je hier geen rekening mee te houden bij je wisselteelt.
 

Wanneer phacelia zaaien?

Zaaien kan vanaf half maart tot in augustus. Zelf zaai ik 1 rij. Bij meerdere rijen houd je een afstand aan van 50 cm. Je kunt ook breedwerpig zaaien. Phacelia wordt ongeveer 70 cm hoog.



  Follow my blog with Bloglovin