Gele Tros Komkommer

Lang gewacht, totdat mijn plantje echt naar buiten moest. Komkommer is nogal gevoelig voor kou. Wat ben ik benieuwd of het dit jaar gaat lukken. Mijn Gele Tros Komkommer doet in ieder geval zijn best.

http://bijlon.blogspot.nl/2016/06/gele-tros-komkommer.html




Tot nu toe zijn bijna al mijn komkommers voor buitenteelt jaar na jaar mislukt. Als iets me niet direct lukt, geef ik ook niet snel op. Dus heb ik dit jaar weer komkommer gezaaid. Een groene en een gele. De groene is al gesneuveld. Nu wacht ik in spanning af of mijn andere komkommerplant zal overleven. Het lijkt me heerlijk om komkommer uit eigen achtertuin te eten. Want daar staat mijn plant. Op een beschut plekje, in een pot. Ja, deze krijgt een VIP-behandeling.

De tijd zal het leren

Mocht mijn zelfgezaaide exemplaar het begeven, dan snel ik naar het tuincentrum, om een komkommerplant te kopen. Het moet en zal toch een keer lukken! De tijd zal het leren.

Je weet nooit wat een tuinseizoen je zal brengen

En nee, moestuinieren is echt niet moeilijk. Soms loop je tegen wat uitdagingen aan, zoals insecten, het weer en gevoelige planten. Heel veel gewassen doen het goed. Je weet vooraf nooit wat een tuinseizoen je zal brengen. Dat houdt het ook heel erg leuk.