Groene Asperges uit eigen Moestuin

Het is zo leuk om je eigen moestuin te hebben. De tweede oogst van onze groene asperges is een feit. Je hebt het gevoel alsof je een schat hebt gevonden. En als de groente op je bord ligt, voelt het heel bijzonder. Je eigen groenten eet je met veel meer aandacht en smaak.

Groene Asperges uit eigen Moestuin



Het eerste wat ik op dit moment doe, als ik in de moestuin kom, is het bekijken van de asperges. Hoe zijn ze gegroeid? Kunnen we alweer oogsten? Met zorg snijd ik ze af en pak ze zorgvuldig in. Wat kijk ik al uit naar het avondeten. Morgen zal ik een aspergerecept met je delen.

De asperges kwamen door de keuring

Als je de groene asperges zo vers eet, zijn ze ook veel lekkerder dan uit de winkel. Nee, niet iedereen is gek op asperges bij ons thuis. Maar deze kwamen door de keuring. Er werd zelfs al uitgekeken naar de volgende oogst. Het moet niet gekker worden.

Groene of witte asperges

Omdat dit voor ons een nieuwe moestuin is, waar al asperges waren geplant, wilden we eerst kijken hoe de conditie van de plant was. Daarom kweken we dit jaar groene asperges. Het plan is om het jaar erna witte asperges te kweken. De groene zijn alleen zo lekker, dat dit plannetje zeer waarschijnlijk wijzigt.

Op zoek naar lekkere recepten? Kijk dan in ons receptenregister!

Volg je ons al op instagram?

En wist je dat je de recepten op Bij Lon blog kunt pinnen op Pinterest?