Mangolassi

Mooi, zonnig, weer vraagt om een lekker fris en zoetig drankje als Mangolassi. Het is Indiaas en ik ben er dol op. Ik dronk het voor het eerst in een Indiaas restaurant. Daar stond het op de kaart als dessert. Nu maak ik het ook graag zelf. Voor dit recept gebruik ik verse mango. Met dadels maak ik het heerlijk zoet.

https://bijlon.blogspot.nl/2018/04/mangolassi.html




Deze mangolassi is nogal stevig qua dikte. Wil je het dunner maken? Voeg dan iets meer melk toe en een extra dadel. Of gebruik yoghurt in plaats van Skyr.

Dit heb je nodig voor ongeveer 750 ml Mangolassi

1 verse mango, geschild en het vruchtvlees in stukken gesneden
5 flinke eetlepels Skyr
200 ml melk
3 dadels, ontpit en in stukjes gesneden

Verder nodig: 
blender


Zo maak je verse Mangolassi

Doe alle ingrediënten in de blender en maak er een gladde massa van. Zet de blender wel langer aan dan bij een smoothie met zacht fruit. De dadels moeten namelijk heel fijn worden. Giet de Mangolassi in de glazen en geniet!

Misschien vind je dit ook lekker:
IJskoffie met Kokosmelk

Meer recepten vind je in het Bij Lon Receptenregister!